donderdag 20 maart 2014

Toeval?
 
Ik geloof niet zo in toeval, althans niet in de gebruikelijke zin van het woord. Wel geloof ik dat ons dingen of gebeurtenissen toevallen. Ze vallen ons toe om de meest diverse redenen.
 
Gisteren bijvoorbeeld deed zich het volgende voor.
Via bol.com had ik een boek verkocht dat ik op de post wilde doen. Ik ging er mee naar de supermarkt om het pakje te laten wegen en versturen. De medewerkster zag dat ik vergeten was de letters van de postcode op te schrijven, er stonden alleen de vier cijfers. Even baalde ik, want ik heb nog meer te doen dan weer dat hele eind naar de supermarkt af te leggen.
 
Maar goed, s'avonds keek ik naar de email en zag dat de koper van het boek een mail had gestuurd met het verzoek een ander adres te gebruiken. Er zat een of ander fout bij bol.com betreffende het adres.
 
Dan gaan bij mij belletjes rinkelen en denk ik: zo, dat hebben de engelen maar weer eens goed geregeld. Ik geloof namelijk wel in engelen die voor ons van alles en nog wat regelen, vaak zonder dat wij daar weet van hebben. Zij zijn het die ons het een en ander toe laten vallen. Dat is mijn overtuiging hierover.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten