vrijdag 12 december 2014

Eerste stappen voor nog meer creativiteit.....

Ongeveer 20 jaar geleden heb ik weleens een lapjesdeken voor mijn dochter gemaakt, met de machine. Dat was heel simpel. Wie met een naaimachine overweg kan, kan lapjes aan elkaar naaien. Een paar jaar later een babydeken voor mijn zus gemaakt. Helemaal met de hand en met hexagons.
Daarna niets meer gedaan in die zin.

Toen ik weken geleden in de bieb was en een roman over een quiltclub zag, begon het bij me te kriebelen. Ik moest het boek meenemen. Al naar een paar bladzijdes wist ik: ik ga quilten!

Van een kennis hoorde ik dat zij een basiscursus quilten en patchwork geeft maar die begint pas in januari. Nou is geduld niet een van mijn sterkste kanten en gaf ik me alvast op voor een middag om een tas te maken. Zie hieronder het voorbeeld.


 
 
Maar ik kwam niet verder dan dit:
 
 
Ik had nog nooit van paperpiecing gehoord. En zolang de juf erbij was ging het prima. Maar eenmaal thuis was ik de weg kwijt en dacht, dit wordt een mooie pannenlap of iets dergelijks. Ik ga eerst de cursus doen en daarna zie ik weer verder.
 
 
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Een van mijn favorite boeken "De Quiltclub" en ja, als je die gelezen hebt wil je Quilten.
    Ga eens zoeken op You tube, daar staan vast heel veel video's over paperpiecing en dan kom je er wel uit.
    Heel veel succes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, dat jij die boeken van Jennifer Chiaverini ook kent! Ik heb een keer gekeken op Youtube maar vond het niet duidelijk genoeg en wacht tot januari. Heb nog genoeg andere dingen te doen. Dank je wel, Mariet en nogmaals hele fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen