donderdag 8 mei 2014

Behalve met de tuin en met het genezingsproces van de ziekte van Lyme en andere parasieten ben ik uiteraard ook druk geweest met haken. Voor haakwerk is altijd wel genoeg energie over (de moeheid is af en toe best slopend). Ik heb een sjaaltje afgemaakt in blauwgrijs. Hiervoor heb ik 1 bol Hjerte kunstgarn sokkenwol van 100 gram gebruikt. Een heerlijke wol die ik hier gekocht heb. Het was een makkelijk patroon van een Duitstalige site.

 
 

Ook is de tweede granny deken eindelijk af. Daar was ik vorig jaar, eind oktober mee begonnen. Eigenlijk had ik de deken (de allereerste, die ik gemaakt heb) voor mezelf in gedachte. Maar mijn dochter en mijn kleindochter vonden ze heel mooi. En ik had al weer zoveel andere mooie patronen gezien dat het niet moeilijk was om ze weg te geven. Ik maak wel een andere voor me.
 
 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Wat heb je alweer veel gemaakt, en wat een prachtige dekens zijn het geworden.
    Ik vind de afwerkrand ook zo mooi !
    De jaal heeft een leuk patroon, Ik ben ook bezig met een dekent(tje), en zal hem wel een keer op mijn blog zetten zodat je hem ook kan zien.
    Lieve groet, Mariët.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Mariet. Ben ook heel benieuwd naar jouw dekentje. Ik heb er nog een aantal in de maak, die zet ik komende week op de blog.
      Lieve groet terug, Rita

      Verwijderen
  2. Wow, wat een pracht deken! Het ziet er meteen zo knus en gezellig uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Stins. Op jouw blog zag ik dat je gestopt bent met de CAL deken. Net als ik eigenlijk. Behalve een scheve zijkant vond ik hem ineens niet meer zo leuk als deken. Maak er nu een kussen van die ik op de blog zal zetten. Bij mij is het ook een beetje een geduldskwestie....

      Verwijderen