dinsdag 7 januari 2014

Oude liefde

Eind oktober 2013 zag ik op pinterest hele leuke gehaakte dekens voorbijkomen. Ik werd enthousiast en zocht naar meer: er ging een grote haakwereld voor me open. Heerlijk, mijn oude liefde voor wol is weer terug.
Vroeger heb ik heel veel gebreid maar daarna was breien voor vele jaren 'out '. Sinds enkele jaren begint het weer te komen, toen ben ik begonnen met sokken breien. hele bonte, gekke sokken. Erg leuk om te doen. Ik had geen zin om weer grotere stukken zoals vesten en truien te breien.

Nu ik die gehaakte dekens zag, dacht ik aan al die wolresten van de sokkenwol, die nog op zolder lagen. Zouden ze toch nog een bestemming krijgen? Jazeker. Ik ben begonnen met heel eenvoudige granny's te haken want ik moest er weer even inkomen. Uiteraard heb ik nog heel wat bollen wol bij moeten kopen voor een fantastische gipsydeken. Bijna af.......



Inmiddels zijn mijn plannen gewijzigd. De 40 grote granny's zijn nu af, maar ik heb ze opgedeeld en maak er 4 dekens van. Mijn dochter en kleinkinderen waren zo enthousiast dat ik dus ook voor hen een maak. Het is heel eenvoudig aan te passen, maar dan moet ik toch nog even weer aan de slag.

 
 
 
Tussendoor ook nog een paar sjaaltjes gebreid voor kleinkinderen, manlief en mezelf:
 


 
 

En deze South-Bay omslagdoek moet nog groeien, elke avond bij de tv een paar cm......
 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten