woensdag 22 januari 2014

Gelukspotje

 
 
 Onlangs gezien op Pinterest en meteen werd ik enthousiast! Een gelukspotje is een potje waar je elke dag een klein (kleurrijk) briefje in stopt met daarop het geluksmomentje van die dag. Zo sta je elke avond nog eens even stil bij de goede dingen van de afgelopen dagelijkse bezigheden.
Aan het eind van het jaar kun je dan terugkijken naar al je blije momenten van de afgelopen 12 maanden. Maar je kunt ook tussendoor even kijken als je een opkikkertje nodig hebt of als het even tegenzit.
 
Jaren geleden heb ik hele schriften vol geschreven met waar ik dankbaar voor ben, of : Ik waardeer mezelf omdat.........
Dit zijn positieve en constructieve oefeningetjes die je even uit de sleur halen. Waardoor je meer besef krijgt dat er tussen alle gewoontes, ontevredenheid, ergernissen en stress best veel goeds gebeurt.
 
Dus, tel je zegeningen en schaf een mooi potje aan of maak er zelf een (net als ik) en vul hem met de leukste ogenblikjes van je dag.
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten