zondag 10 augustus 2014

Boekentip

Titel: Leren leven als een elastiekje
Auteur: Katja Swager
 
 
 
 
Dit is typisch een boek dat ik amper terzijde kon leggen. Het is zoooo boeiend en met veel humor geschreven en nog waar gebeurt ook.
 
In dit boek beschrijft Katja Swager haar eigen groeiproces van ten dode opgeschreven kankerpatiënt tot een gezonde vrouw met een missie. In dit proces ondergaat zij een totale metamorfose.
Ze heeft van haar ziekte een groot leerproces gemaakt waarbij ze werd geholpen door een innerlijke mentor.
Vanaf het begin van haar dodelijke diagnose (ze had baarmoederhalskanker in een ver gevorderd stadium)  heeft ze heel eigenwijs geweigerd te geloven dat ze dood gaat. Dat dit het einde voor haar zou zijn. Haar zoontje is op dat moment amper 3 jaar.
 
En ze heeft gevochten, getwijfeld, gelachen, geschreeuwd en gehuild. En ze kreeg inzichten om jaloers op te zijn. Ze ging door al haar angsten heen en kwam gelouterd en met een big smile weer tevoorschijn, telkens weer. Ze zocht naar het oog van de naald en hoewel ze nogal groot en zwaar van postuur is, lukte het haar door dit oog te kruipen en te overwinnen.
 
Het boek leest lekker weg en is geschreven in spreektaal. De schrijfster laat zich behoorlijk kwetsbaar zien en neemt geen blad voor de mond. Ze gooit al haar maskers af en wat over blijft is een prachtig mens.
 
Althans voor mij. Ik ken haar niet. Maar haar verhaal heeft me heel diep geraakt. Voor zover ik weet heb ik geen kanker. Maar ik zit in een soortgelijk proces: hoe leer ik te leven vanuit mijn hart in plaats vanuit mijn hoofd. Haar boek is heel inspirerend voor mij en ik denk voor nog veel meer mensen.
 
Ze heelt mensen nu en helpt hen in hun proces. Ik ga zeker een afspraak met haar maken.
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten