donderdag 5 september 2013

In augustus 2012 ontdekte ik per toeval (???) Zendala's en Zentangles. Toeval bestaat voor mij niet echt in de gebruikelijke zin van het woord. Het is me toegevallen omdat ik er klaar voor was, daar geloof ik in.
Het  bleek een schot in de roos voor mij, want ik vond het heerlijk om te doen en het ging me vrij makkelijk af.
Ik kan me nog herinneren dat ik als tiener zwart-witte blokken tekende in bepaalde vormen en sommige kleurde ik in. Het is enigszins vergelijkbaar met het tangelen van nu.
Een nieuwe passie was geboren en sindsdien heb ik heel wat tekeningen gemaakt.
Inmiddels zit ik op Zentangle les om de fijne kneepjes te leren en ook daar inspiratie op te doen.



Dit is mijn eerste Zendala, gemaakt begin augustus 2012. Nadat ik deze techniek had ontdekt, kocht ik het boek Zendala's ontwerpen & kleuren van Beika Kruid. Een mooi boek om mee te beginnen met veel patronen en voorbeelden erin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten